ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - 07/02/2021 - 11:15 πμ
Αποκλειστική συνέντευξη στο Lesvospen.gr με τον Υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη

Το lesvospen συνεχίζει τις συνεντεύξεις του με κορυφαίους Υπουργούς της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Σήμερα έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε τον Υπουργό Τουρισμού , Χάρη Θεοχάρη σε μία αποκλειστική συνέντευξη στο portal μας.
Κύριε Υπουργέ καλησπέρα σας,
Ένεκα της εκδήλωσης της ΟΝΝΕΔ Λέσβου που συμμετείχατε ως κεντρικός ομιλητής την 25η Ιανουαρίου , θα θέλαμε να σας κάνουμε μερικές ερωτήσεις για το τι έχει πράξει το Υπουργείο Τουρισμού μέχρι στιγμής ,για τα νησιά μας σε δεύτερο επίπεδο και πως σκιαγραφείται το μέλλον του Ελληνικού τουρισμού.
- Θα θέλαμε μία αποτίμηση των τριών βασικότερων παρεμβάσεων σας ως Υπουργός Τουρισμού από τον Ιουλίου του 2019 , όπου και ορκιστήκατε Υπουργός στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη;
Το πρώτο και μεγάλο στοίχημα που καταφέραμε να κερδίσουμε ήταν το ασφαλές άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού. Σε μία χρονιά, μάλιστα, με τόσες αντιξοότητες, όπου και εμείς αλλά και όλος ο κόσμος βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μία πρωτόγνωρη κρίση, όπως αυτή της πανδημίας του κορονοϊού. Μέσα σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες, λοιπόν, η προσπάθειά μας αναγνωρίστηκε διεθνώς και η απόδειξη για αυτό είναι τα βραβεία που αποσπάσαμε είτε ως Υπουργείο Τουρισμού και ΕΟΤ αλλά και ο ιδιωτικός τομέας. Καταφέραμε να βρούμε την ισορροπία πολύ καλύτερα από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και αυτό μας γεμίζει και με υπερηφάνεια. Υποδεχτήκαμε τουρίστες, περισσότερους από 6 εκατομμύρια και αυτό είναι ένα μεγάλο κέρδος για την οικονομία μας. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι φτάσαμε τα 4,3 δισ. ευρώ έσοδα, τη στιγμή που η αντιπολίτευση έκανε λόγο για 3 δις. Αυτά τα έσοδα είναι επιπλέον χρήματα στις οικογένειες που απασχολούνται στον τουρισμό. Και έγινε, φυσικά, ξεκάθαρο πως αυτό το άνοιγμα του τουρισμού δεν ευθύνεται για το δεύτερο κύμα της πανδημίας. Οι φόβοι που υπήρχαν για ένα πρόωρο δεύτερο κύμα μέσα στο καλοκαίρι με τον ερχομό των τουριστών διαψεύστηκαν. Και αυτό ήταν το μεγαλύτερο κέρδος για το «brand» της Ελλάδας, η σοβαρότητα και ο επαγγελματισμός, δηλαδή, που επέδειξαν όλοι οι τουριστικοί φορείς της χώρας μας.
Δεύτερον, στο πλαίσιο της προσπάθειας ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού και κατ’ επέκταση της περαιτέρω ενεργοποίησης της οικονομικής κίνησης της χώρας μας, -ειδικά επειδή λόγω κορονοϊού ο εισερχόμενος τουρισμός θα ήταν αισθητά μειωμένος σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη- ενεργοποιήσαμε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια το πρόγραμμα «Τουρισμός Για Όλους» του Υπουργείου Τουρισμού για το οποίο δήλωσαν συμμετοχή περισσότεροι από 750.000 δικαιούχοι.
Τέλος, αν πρέπει να ξεχωρίσω μία ακόμη παρέμβασή μας αυτή είναι η προσπάθεια που έχουμε καταβάλει όλο αυτό το διάστημα για την ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού η οποία εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο για την ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Πρόκειται για μία προσπάθεια, η οποία θα έχει πολλαπλά οφέλη για την εθνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες που σήμερα δεν είναι τουριστικά ανεπτυγμένες όλους τους μήνες του χρόνου και που αφορά άμεσα και εσάς, την περιοχή της Λέσβου. Πρόσφατα, μάλιστα, αναγνωρίστηκε από το Υπουργείο Τουρισμού ως ιαματικός ο φυσικός πόρος της πηγής «Θερμία Άρτεμις, Θερμής Λέσβου», που βρίσκεται στη Δημοτική Ενότητα Λουτρόπολης Θερμής, του Δήμου Μυτιλήνης, απόδειξη ότι βασικός στόχος μας είναι η ανάδειξη ιαματικών πηγών.
- Ποια είναι τα βασικότερα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει ο τουρισμός από εδώ και στο εξής , αφού βγήκε το εμβόλιο; Θεωρείτε ότι προλαβαίνουμε την καλοκαιρινή περίοδο να πετύχει ο τουρισμός ποσοστά που θα επαναφέρουν ως ένα σημείο την κανονικότητα των απασχολούμενων στον τουρισμό;
Είμαι αισιόδοξος για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο. Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι παραμένουμε ψηλά στις προτιμήσεις των ξένων ταξιδιωτών και φέτος είναι η ευκαιρία μας να επωφεληθούμε από το καλό «brand», από την καλή εικόνα της χώρας μας που διατηρήσαμε πέρσι. Αισιοδοξώ ότι σύντομα θα λυθούν τα όποια προβλήματα υπάρχουν και θα προχωρήσουμε στην επόμενη φάση, καθώς τα κράτη-μέλη, με την υποστήριξη της Κομισιόν, συμφώνησαν στις κατευθυντήριες γραμμές της πρότασης του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για την έκδοση κοινών ευρωπαϊκών ψηφιακών πιστοποιητικών για ιατρικούς λόγους. Το επόμενο βήμα, λοιπόν, πρέπει να είναι η διεύρυνση της χρήσης τους ώστε να διευκολύνονται οι Ευρωπαίοι πολίτες στα ταξίδια τους, όταν σημαντικό ποσοστό θα έχει εμβολιαστεί.
Σε κάθε περίπτωση η νέα χρονιά μας φέρνει μεγάλες προκλήσεις. Ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός. Γιατί και το υγειονομικό ζήτημα δεν θα έχει λυθεί και, επιπλέον, θα ανοίξουν όλες οι ανταγωνίστριες χώρες μας. Η εκτίμησή μου είναι, πάντως, πως το 2021 θα είναι μια καλύτερη χρονιά από το 2020.
- Ποια είναι τα τρία βασικότερα μέτρα που πήρε η Κυβέρνηση υπέρ του τουριστικού κλάδου από την αρχή της περιόδου της πανδημίας και ποια τρία ετοιμάζεται να πάρει ώστε να ωθήσει τον τουρισμό προς την επάνοδο στη μετά COVIDεποχή;
Η κυβέρνηση συνεχίζει να στηρίζει τους επαγγελματίες, τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις του τουρισμού, όπως έχει πράξει καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020, έχοντας διαθέσει 24 δισ. ευρώ, ενώ, παράλληλα, έχει υπολογίσει άλλα 7,5 δις για το 2021. Όσο η υγειονομική κατάσταση εξακολουθεί να είναι σε αυτά τα επίπεδα, θα συνεχίσουμε να παίρνουμε τα κατάλληλα μέτρα, όπως, άλλωστε, είναι αναγκασμένη από την υπάρχουσα κατάσταση να πράξει και όλη η Ευρώπη. Η κυβέρνηση, λοιπόν, βρίσκεται και θα συνεχίσει να βρίσκεται δίπλα σε επιχειρήσεις και εργαζόμενους και να εφαρμόζει μέτρα στήριξης, όπως η επιστρεπτέα προκαταβολή και το πλέγμα στήριξης του εσωτερικού τουρισμού μέσω του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού του ΟΑΕΔ, του Προγράμματος «Τουρισμός Για Όλους» του Υπουργείου Τουρισμού και των «voucher» για τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Από τη μεριά μας, ως Υπουργείο Τουρισμού, δουλεύουμε ακόμα πιο σκληρά και σε περισσότερα πεδία από ποτέ. Σχεδιάζουμε ήδη τον τρόπο με τον οποίο θα ανοίξουμε τον τουρισμό και έχουμε ξεκινήσει το σχεδιασμό και την υλοποίηση της καινούργιας προωθητικής καμπάνιας για τον Ελληνικό Τουρισμό. Φέτος πήραμε τη στρατηγική απόφαση ο ΕΟΤ να επιλέξει από πολύ νωρίς μετά από διαγωνισμό το συνεργάτη όχι μόνο για την υλοποίηση αλλά και για το δημιουργικό της καμπάνιας. Πέραν αυτού, το Υπουργείο μας σε στενή και διαρκή συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, σχεδιάζει τα μέτρα στήριξης για εργαζόμενους και επιχειρήσεις, καθώς και τα προγράμματα τόνωσης του κοινωνικού και εσωτερικού τουρισμού.
- Πείτε μας τις σκέψεις σας για το Νομό Λέσβου (Λέσβος-Λήμνος-Άγιος Ευστράτιος), πώς θα αντιμετωπίσετε τα προβλήματα που υπάρχουν στον κλάδο λόγω COVID-19 (από τα ξενοδοχεία σε όλο τον κλάδο) και του προσφυγικού και εάν υπάρχουν κάποιες δράσεις που σκέφτεστε να προχωρήσει το Υπουργείο με ιδιαίτερα μνεία για τα νησιά μας.
Η Λέσβος έχει πολλά πλεονεκτήματα, είναι ένα ζωντανό νησί. Ο βασικός της στόχος πρέπει να παραμείνει ο τουρισμός που πραγματικά βλέπει την παράδοση, τις ρίζες του τόπου, ενός τόπου που έχει παράξει, που έχει κάτι να προσφέρει. Θέλει, δηλαδή, ένα σοβαρό και όχι έναν επιφανειακό τουρισμό.
Στο τελευταίο μας νομοσχέδιο και με τoυς Οργανισμούς Διαχείρισης και Ανάπτυξης Τουρισμού (DMMOs) στηρίζουμε το στρατηγικό, περιφερειακό μετασχηματισμό και με το Ταμείο για τις ιαματικές πηγές στηρίζουμε το επενδυτικό κομμάτι για τον ιαματικό τουρισμό, έναν τομέα στον οποίον η Λέσβος, όπως προανέφερα, έχει πολλά να επιδείξει, όπως και γενικότερα στον εναλλακτικό τουρισμό.
Εδώ θα ήθελα να αναφέρω την καμπάνια «Greek 4: For You» που κάναμε μαζί με τον ΕΟΤ και το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, η οποία στοχεύει στο «Rebranding» ξεχωριστών τουριστικών προορισμών του Βορειοανατολικού Αιγαίου, συνδυάζει τα αφηγήματα των νησιών αυτών, αναδεικνύοντας την πολυμορφία και τη μοναδικότητά τους και δίνοντας παράλληλα έμφαση στην εμπειρία. Η επικοινωνία αυτής της καμπάνιας, λοιπόν, στοχεύει στην ενίσχυση της εικόνας των νησιών αυτών τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, με τη Λέσβο να συνδέεται άρρηκτα με τον τομέα της παράδοσης. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την εικόνα των νησιών τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
- Ποιο μοντέλο τουρισμού προτείνετε για την Λέσβο με στρατηγικό σχεδιασμό 15ετίας; Πείτε μας κάποια λόγια που θέλετε να μεταφέρετε και στους φορείς τουρισμού, αλλά και στους κατοίκους του νησιού σχετικά με το σχεδιασμό σας για τον τουρισμό και το νησί της Λέσβου, της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου;
Στόχος μας είναι η ανάδειξη νέων προορισμών και η ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού, τομείς που η Λέσβος μπορεί να αξιοποιήσει, αφού διαθέτει ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον, θάλασσα αλλά και βουνό. Φυσικά, θα συνεχίσουμε τη στήριξη και στον εσωτερικό τουρισμό, όπως και την προσπάθεια για επέκταση της τουριστικής περιόδου. Η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο ιαματικός τουρισμός, η γαστρονομία και ο τουρισμός ευεξίας θα βοηθήσει σημαντικά την τουριστική αναβάθμιση του νησιού της Λέσβου. Ως Υπουργός Τουρισμού δεσμεύομαι ότι θα δώσω μεγάλο βάρος και θα σταθώ με όλες μου τις δυνάμεις δίπλα σε νησιά με τόσο μεγάλη σημασία για τη χώρα μας, όπως η Λέσβος, η Λήμνος και ο Άγιος Ευστράτιος.
Σας ευχαριστούμε πολύ κύριε Υπουργέ!
Μείνετε συντονισμένοι:
Ακολουθήστε μας στα social :
https://www.facebook.com/lesvospen.gr
https://www.instagram.com/lesvospen.gr/
Array
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στέλλα Πετρίδου “Εμπνέομαι από καθετί που μου δίνει την ώθηση να γράψω “
16.10.2024 - 2:33 μμ