Παρασκευή 17.09.2021

H Audi επιβεβαίωσε το τέλος των θερμικών κινητήρων

Στις αρχές του καλοκαιριού ο Διευθύνων Σύμβουλος της Audi, Markus Duesmann, μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung τάραξε τα λιμνάζοντα νερά της αυτοκίνησης προαναγγέλλοντας ότι από το 2026 θα σταματήσει να παρουσιάζει μοντέλα με θερμικά μοτέρ.

Πριν από λίγες ώρες η τα λόγια του Duesmann επιβεβαιώθηκαν με κάθε επισημότητα, στο πλαίσιο της παρουσίασης του στρατηγικού πλάνου της εταιρείας “Vorsprung 2030”.

Όπως ανακοινώθηκε από το 2033 η γκάμα της Audi δεν θα περιλαμβάνει αυτοκίνητο με κινητήρα diesel ή βενζίνης, ενώ μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το έτος-ορόσημο για την εταιρεία, θα διενεργηθεί μια διαδικασία σταδιακής απομάκρυνσης των θερμικών μοτέρ.

Το τελευταίο σχετικής τεχνολογίας μοντέλο θα παρουσιαστεί το 2025 και θα αποτελεί ένα SUV,μέλος της οικογένειας “Q”, που θα προσφέρεται στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. Πρόκειται για τον… Τελευταίο των Μοϊκανών, καθώς η συνέχεια θα αφορά την παρουσίαση αποκλειστικά ηλεκτρικών.

Το Audi Q4 e-tron

 «Δεν έχουμε άλλη επιλογή»

Αποφασισμένη να ηγηθεί στο νέο καθεστώς της αυτοκίνησης και έχουσα πλήρη επίγνωση των αυστηρών κανονισμών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, ο CEO της Audi ανακοίνωσε πως η κατάργηση των θερμικών μοτέρ είναι αναπόφευκτη. Εφεξής η εταιρεία θα σταματήσει να εξελίσσει καινούρια μοτέρ βενζίνης και diesel, αλλά θα «επεξεργάζεται» τα υπάρχοντα αποκλειστικά για τις ανάγκες συμμόρφωσης με τα όρια ρύπων, όπως είναι το αυστηρό Euro 7.

Εξαίρεση θα αποτελέσουν συγκεκριμένες χώρες που δεν θα έχουν καταφέρει να προσαρμοστούν στο νέο καθεστώς της ηλεκτροκίνησης, και κατά συνέπεια θα υπόκεινται σε πιο χαλαρούς κανονισμούς σχετικά με τα όρια ρύπων. Σε αυτές της αγορές δεν αποκλείεται να προσφέρονται μοντέλα της Audi με θερμικά μοτέρ και μετά το 2033.

Audi Sky Sphere Concept

20 νέα ηλεκτρικά μέσα σε 5 χρόνια

Το βλέμμα του κατασκευαστή στρέφεται στην αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα και στο πλαίσιο αυτό συνεχίζει το πρόγραμμα λανσαρίσματος 20 μηδενικών ρύπων αυτοκινήτων μέσα σε μιαπενταετία. Ένα από τα σημαντικότερα είναι το Q4 E-tron που είναι εδώ και λίγες εβδομάδες διαθέσιμο και στη χώρα μας.

Πρόκειται για ένα compact SUV που σύμφωνα με τα λεγόμενα των διοικούντων της εταιρείας ήδη γνωρίζει μεγάλη ζήτηση, γεμίζοντας τα ταμεία της εταιρείας.

Βασικοί πυλώνες: Ενιαία πλατφόρμα, ενιαίο μπλοκ μπαταρίας

Οι οικονομίες κλίμακας και η ενδυνάμωση/διεύρυνση των συνεργασιών αποτελούν τα βασικά «όπλα» της Audi στην προσπάθεια εξασφάλισης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα θα μοιράζονται την ενιαία πλατφόρμα Scalable Systems SSPτου ομίλου VW που θα αντικαταστήσει τις υπάρχουσες MEB και PPE.

Σε πρώτο πλάνο μπαίνει και η μπαταρία, με στόχο τη μείωση του κόστους και της πολυπλοκότητάς τους, κάτι που επιτρέψει την εκλογίκευση των τιμών των ηλεκτρικών μοντέλων. Πρόκειται για ένα νέο ενιαίο μπλοκ μπαταρίας που θα κυκλοφορήσει από το 2023 έως το 2030 και θα εγκατασταθεί στο 80% των ηλεκτρικών του ομίλου VW, επιφέροντας μείωση τους κόστους της μπαταρίας έως και κατά 50%.

Υπενθυμίζεται πως μόνο στην Ευρώπη, έως το 2030, το Group θα κατασκευάσει έξι gigafactories συνολικής παραγωγικής ικανότητας 240 GWh, ενώ έως τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας προβλέπονται επενδύσεις 400 εκ. ευρώ για την επέκταση του ευρωπαϊκού δημοσίου δικτύου ταχυφόρτισης και τη λειτουργία περίπου 18.000 σημείων ταχυφόρτισης.

πηγή άρθρου και φωτογραφίας: https://www.newsauto.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ