Δευτέρα 17.01.2022

Η ΕΡΤ κερδίζει το στοίχημα: Έχει βελτιωθεί αισθητά τον τελευταίο χρόνο λένε επτά στους 10 πολίτες

Επτά στους δέκα πολίτες -και μάλιστα ανεξαρτήτως ιδεολογικής προέλευσης- πλέκουν το εγκώμιο της ΕΡΤ για τη θεαματική της αλλαγή τους τελευταίους 12 μήνες.

Και αυτό είναι ένα μόνο από τα σημαντικά ευρήματα της μεγάλης έρευνας από την εταιρία Marc για λογαριασμό της δημόσιας τηλεόρασης.

Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τις 18 Δεκεμβρίου ως τις 4 Ιανουαρίου, το 72,8% των πολιτών δηλώνει ότι η ΕΡΤ έχει βελτιωθεί αισθητά τον τελευταίο χρόνο, ενώ το 65,1% εκφράζει ικανοποίηση από τη συνολική εικόνα της δημόσιας τηλεόρασης, όταν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 50,6% πριν από έναν χρόνο. Τη διαπίστωση κάνουν οι πολίτες ανεξαρτήτως της κομματικής τους προτίμησης στις τελευταίες εκλογές.

Η αποδοχή παρατηρείται οριζόντια στο σύνολο των πολιτών ανεξαρτήτως ιδεολογικής τοποθέτησης, στοιχείο που πιστώνεται πρωτίστως ο νέος ενημερωτικός της χαρακτήρας, που προτάσσει τη νηφάλια και αμερόληπτη καταγραφή της επικαιρότητας.

Ετσι, άλλωστε, εξηγείται ότι η ΕΡΤ στην έρευνα χαρακτηρίζεται «σοβαρή» από το 87,9% των πολιτών, «ποιοτική» από το 83%, «σύγχρονη» από το 63,5% και «αντικειμενική και αξιόπιστη» από το 61,1%.

Στις ερωτήσεις που αφορούν τα δελτία ειδήσεων, το 40,9% όσων τα παρακολουθούν έστω και περιστασιακά δηλώνει ότι συγκριτικά με το παρελθόν η δημόσια τηλεόραση είναι «πιο αντικειμενική, πλουραλιστική και ουδέτερη» έναντι μόλις 7,4% που απαντά το αντίθετο.

Επιπλέον, το 42% προτιμά τα δελτία ειδήσεων της ΕΡΤ γιατί είναι «αξιόπιστα και αντικειμενικά», το 27,6% επειδή είναι «σοβαρά και ψύχραιμα» και το 21,1% για τον πολυθεματικό τους χαρακτήρα.

Επιπλέον, το 75,2% των πολιτών απαντά ότι το ψυχαγωγικό της πρόγραμμα έχει βελτιωθεί τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ το 63,2% των ερωτηθέντων αναδεικνύει ως μεγάλο πλεονέκτημα της ΕΡΤ το ψυχαγωγικό της πρόγραμμα, όταν το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 43,1% προ ενός έτους

. Ιδιαίτερη απήχηση έχει η νέα ψηφιακή πλατφόρμα ERTFLIX, την οποία γνωρίζει το 59,1% των πολιτών (από 34,2% τον προηγούμενο Μάιο), με τη συντριπτική πλειονότητα (86,6%) να δηλώνει ικανοποιημένη από το πλούσιο περιεχόμενό της.

Στη συνέντευξη Τύπου για την έρευνα της Marc, o διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Θωμάς Γεράκης, τόνισε μεταξύ άλλων: «Στόχος της έρευνας ήταν η αποτύπωση της εικόνας της δημόσιας τηλεόρασης έτσι όπως την αντιλαμβάνεται το τηλεοπτικό κοινό.

Η σύγκριση των στοιχείων της παρούσας έρευνας με προηγούμενη έρευνα -που διεξήχθη έναν χρόνο πριν- καταγράφει αξιοσημείωτες διαφορές.

Συγκεκριμένα: Η βελτίωση της συνολικής εικόνας της ΕΡΤ τους τελευταίους 12 μήνες είναι εντυπωσιακή. Σπάνια συναντάμε τέτοιες μεταβολές χαρακτηριστικών εικόνας σε τόσο μικρό διάστημα – πολύ περισσότερο σε ταλαιπωρημένα brands, όπως αυτό της δημόσιας τηλεόρασης, που βαρύνεται με χρόνια αρνητικά στερεότυπα», είπε μεταξύ άλλων και πρόσθεσε: «Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει κάλλιστα για την απαρχή ενός επιτυχημένου rebranding, ή ακόμη και για ένα απροσδόκητο success story σε εξέλιξη».

O πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας, ανέφερε: «Οταν αναλάβαμε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο την ευθύνη της ΕΡΤ, κάναμε μια έρευνα της κοινής γνώμης που δεν δημοσιοποιήσαμε.

Στόχος μας ήταν να διερευνήσουμε πώς αντιμετώπιζαν οι πολίτες την ΕΡΤ και κυρίως τι περιμένουν από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση. Τα αποτελέσματα ήταν, θα έλεγα, αποκαρδιωτικά.

Οχι μόνο γιατί η ΕΡΤ χαρακτηριζόταν ως το πιο παλιομοδίτικο, γερασμένο και αναχρονιστικό δίκτυο. Αλλά γιατί αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ότι για την πλειονότητα των πολιτών είχε, θα έλεγε κανείς, χαθεί η ελπίδα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο.

Η ΕΡΤ ενημερωτικά θεωρείτο εντελώς ανυπόληπτη και ψυχαγωγικά πλήρως απαξιωμένη. Θα σας πω ένα μόνο στοιχείο. Στα επιμέρους ευρήματα της έρευνας που κάναμε πριν από ένα ακριβώς χρόνο, 3 στους 10 πολίτες δήλωναν ευθαρσώς ότι δεν τους αφορά η δημόσια τηλεόραση, δεν κάνουν καν ζάπινγκ στα κανάλια της ΕΡΤ, όταν το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο από 5% στα ιδιωτικά δίκτυα.

Με δυο λόγια, στόχος μας ήταν και παραμένει η ΕΡΤ να απευθυνθεί σε όλους τους Ελληνες με μια πραγματικά εναλλακτική τηλεοπτική πρόταση έναντι των προγραμμάτων των ιδιωτικών καναλιών, που έχουν ως προφανή αυτοσκοπό την τηλεθέαση».

πηγή άρθρου και φωτογραφίας: https://eleftherostypos.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ