ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - 07/11/2023 - 7:30 μμ
Η νέα βενζίνη που θα σκοτώσει τους κινητήρες των αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Η αυτοκινητοβιομηχανία και οι εταιρείες καυσίμων βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο, πράγμα που σημαίνει ότι οι νέες τεχνολογίες θα φέρουν σε δύσκολη θέση τους κατόχους αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες.
Η αυτοκίνηση αλλάζει με πολύ γοργούς ρυθμούς και η εξέλιξη των αυτοκινήτων συμπαρασύρει και την αντίστοιχη των καυσίμων που καταναλώνουν οι θερμικοί κινητήρες, ειδικά η βενζίνη.
Πιο συγκεκριμένα, το καύσιμο που έχει αρχίσει να αναδεικνύεται σε πολλές χώρες του κόσμου είναι το E20. Πρόκειται για ένα μίγμα καυσίμου που αποτελείται από 80% βενζίνη και 20% βιοαιθανόλης, και η χρήση του αναμένεται να συμβάλει στη μείωση των επιβλαβών εκπομπών ρύπων και στην προώθηση της βιώσιμης ενέργειας.
Ωστόσο, δεν μπορούν όλα τα αυτοκίνητα να εφοδιαστούν με καύσιμο Ε20, πράγμα που σημαίνει ότι η πλειοψηφία των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας δεν μπορούν να καταναλώσουν αυτό το μείγμα και κατά συνέπεια να χρησιμοποιηθούν.
Αν και δεν υπάρχουν ακόμα πολλά αυτοκίνητα στους δρόμους της χώρας μας που να μπορούν να καταναλώσουν το μείγμα βενζίνης E20, είναι σαφές ότι όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων εργάζονται πυρετωδώς για να κάνουν τα μοντέλα τους συμβατά με αυτό το καύσιμο.
Όσο δηλαδή εξελίσσεται η τεχνολογία των καυσίμων, άλλο τόσο εξελίσσεται και αυτή των αυτοκινήτων, οπότε αναμένεται να δούμε περισσότερα αυτοκίνητα που θα μπορούν να καταναλώσουν καύσιμο Ε20 τα επόμενα χρόνια.
Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας μας, τα περισσότερα καινούργια μπορούν να καταναλώσουν E10 (με 10% βιοαιθανόλη), δεν θα είναι συμβατά με αυτό το νέο μείγμα καυσίμου, με ότι αρνητικό συνεπάγεται για τους ιδιοκτήτες τους.
Το πρόβλημα που εντοπίζεται κάνοντας καύση ενός τέτοιου μείγματος είναι στο σύστημα ψεκασμού και τις σωληνώσεις του, και η επιδιόρθωσή του μπορεί να καταστεί ανώφελη. Και αυτό γιατί από το E10 που μπορούν να καταναλώσουν πολλά καινούργια της ελληνικής αγοράς, μέχρι το Ε20 είναι μεγάλη απόσταση και απαιτεί μηχανικές αλλαγές.
ArrayΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνθήκες ασφυξίας στον κλάδο της εστίασης – Πού οφείλεται η καθίζηση του τζίρου
13.12.2024 - 4:30 μμ
Αγρότες και Κτηνοτρόφοι: Πληρωμές ΟΠΕΚΕΠΕ και Επιδόματα ΟΠΕΚΑ έως 31 Δεκεμβρίου 2024
12.12.2024 - 5:30 μμ
ΦΑΚΕΛΟΣ: Κρυπτονομίσματα: Μυστικά, παγίδες και ευκαιρίες
10.12.2024 - 11:30 μμ