Τρίτη 26.10.2021

Καλπάζει ο ρυθμός ανάπτυξης των e-shops

Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

Στην Ελλάδα καταγράφηκε η υψηλότερη ποσοστιαία μεταβολή στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2021.

Από την έρευνα του Europe Ecommerce Report, προκύπτει επίσης πως το 55% των Ελλήνων έκανε πέρυσι αγορές μέσω του διαδικτύου από 40% που ήταν το 2013. Από αυτούς που έκαναν online αγορές, το 63% ξόδεψε μεταξύ 15 και 120 ευρώ, με το 20% να δαπανά έως και 300 ευρώ.

Την ίδια στιγμή και ενώ το 98% των ελληνικών διαδικτυακών καταστημάτων προσφέρει τη δυνατότητα πληρωμής με κάρτα, η αντικαταβολή παραμένει ένας εξαιρετικά δημοφιλής τρόπος πληρωμής (80%). Τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια είναι επίσης δημοφιλή (63%), ακολουθούμενα από τραπεζική μεταφορά (59%).

Η έκθεση δείχνει επίσης πως η Δυτική Ευρώπη είναι η ισχυρότερη περιοχή όσον αφορά τον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, διακρατώντας το 64% του συνολικού κύκλου εργασιών για το 2020.

Οι ηγέτες στις e-πωλήσεις παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο (236 δισ. ευρώ), η Γαλλία (112 δισ. ευρώ), η Γερμανία (93,6 δισ. ευρώ) και η Ισπανία (68,4 δισ. ευρώ). Ωστόσο, οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφηκαν στην Ελλάδα (77%), τη Μολδαβία (49%), τη Ρωσία (41%), την Ελβετία, τη Βόρεια Μακεδονία (37%), και τη Σουηδία (36%).

Πέρυσι, το συνολικό ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε στα 757 δισ. ευρώ, αύξηση 10% από 690 δισ. ευρώ το 2019.

Όπως αναφέρει η έρευνα το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά, που σημαδεύτηκε από την πανδημία COVID-19 και τον συνακόλουθο σημαντικό ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο για την κοινωνία όσο και για την οικονομία.

Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στα στοιχεία για την ανάπτυξη, τα οποία παρέμειναν σημαντικά (10%), αλλά μειώθηκαν ελαφρώς σε σύγκριση με το 2019 (14%). Ο COVID-19 έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των διαδικτυακών πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών (εκδηλώσεις, εισιτήρια κ.λπ.) συνέβαλε στην συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.

Το lockdown επιτάχυνε την υπάρχουσα τάση προς την ψηφιακή και πράσινη  μετάβαση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, οι οποίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί, πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες.

Επίσης όπως σημειώνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜμΕ με φυσικά καταστήματα.

Πηγή άρθρου και φωτογραφίας :

https://www.capital.gr/

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ