Δευτέρα 25.10.2021

Μειώνονται διαρκώς οι Έλληνες ναυτικοί στα πληρώματα των πλοίων

Του Γιώργου Γεωργίου

Δυσοίωνες είναι οι εκτιμήσεις των ανθρώπων της ναυτιλίας για τον αριθμό των νέων ανθρώπων που θα εισέλθουν στον κλάδο και θα στελεχώσουν τα πλοία και τα γραφεία των εταιρειών.

“Μακροπρόθεσμα είναι αρκετά πιθανό όλο και λιγότεροι νέοι να εξετάσουν την προοπτική μίας καριέρας στη θάλασσα” επισημαίνει στο Capital.gr στέλεχος μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας.

“Μία πλειάδα εκπροσώπων της βιομηχανίας έχει, με την πάροδο των ετών, περιθωριοποιήσει τους ναυτικούς, γεγονός που επηρέασε τις συνθήκες διαβίωσής τους και κατέστησε μη δελεαστική την προοπτική απασχόλησης στην εμπορική ναυτιλία” προσθέτει.

“Δυσκολευόμαστε πολύ να βρούμε ειδικευμένους και άρτια εκπαιδευμένους ναυτικούς για να επανδρώσουν τα πλοία μας” επεσήμανε, στο περιθώριο του πρόσφατου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ύδρας, ο επικεφαλής της V. Ships Greece, Κώστας Κόντες.

Η εν λόγω ναυτιλιακή είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης (third party management) με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα, όπου και ελέγχει στόλο 69 πλοίων.

“Παλιά υπήρχε ο Έλληνας καπετάνιος, ο οποίος διέγραφε την πορεία του στο πλοίο και στη συνέχεια μετέβαινε στο γραφείο της εταιρείας, με αποτέλεσμα να διατηρείται μία συνέχεια στο ναυτιλιακό χώρο. Σήμερα, όμως, βλέπουμε ένα μικρό αριθμό Ελλήνων στα πλοία, συνθήκη που θα επηρεάσει και την επάνδρωση του γραφείου” σημείωσε ο κ. Κόντες.

Σε ό,τι αφορά στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και τις ευκαιρίες που παρέχουν, είπε ότι “ναι μεν υπάρχουν αρκετά παιδιά στα πανεπιστήμια, καλύπτουν δε ένα σκοπό και μία θέση στα γραφεία”.

“Το βασικό είναι να μη χαθεί η ναυτοσύνη και η παρουσία των νέων στη θάλασσα. Αν δεν προσέξουμε αυτήν την ουσία που μας έκανε ξεχωριστούς όλα αυτά τα χρόνια και συνεχίσουμε να μη στέλνουμε τα παιδιά μας στα πλοία, θα δυσκολευτούμε πολύ” προειδοποίησε.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ