Παρασκευή 24.05.2024

Πλατφόρμα MyCoast: Στις 500 οι καταγγελίες για παρανομίες σε παραλίες- Δείτε τις «πρωταθλήτριες» Σχεδόν 14.000 πολίτες έχουν κατεβάσει την εφαρμογή MyCoast όπου υποβάλλονται καταγγελίες για αυθαιρεσίες σε παραλίες

Σχεδόν 14.000 πολίτες έχουν κατεβάσει την ψηφιακή πλατφόρμα για τις παραλίες «MyCoast», που διατίθεται δωρεάν, προκειμένου να υποβάλλονται καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη αιγιαλού ή για υπέρβαση της παραχώρησης. Την ίδια στιγμή, έχουν υποβληθεί περίπου 500 καταγγελίες.

Οι «πρωταθλήτριες» περιοχές στις καταγγελίες είναι η Ανατολική Αττική, οι Κυκλάδες,η Κέρκυρα, τα Δωδεκάνησα και η Χαλκιδική.

PINAKAS-01
PINAKAS-02

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα

Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο πολίτης θα πρέπει να εντοπίσει την περιοχή ενδιαφέροντος είτε με αναζήτηση στο χάρτη της εφαρμογής είτε «σκανάροντας» το QR code της παραχώρησης, που θα είναι αναρτημένος υποχρεωτικά σε πινακίδα στην παραλία. Μόλις γίνει ο εντοπισμός της περιοχής, εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού το πολύγωνο της παραχώρησης και τα στοιχεία της (τοποθεσία, έναρξη – λήξη, χρήση, εμβαδόν). Αν ο πολίτης διαπιστώσει αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορεί να υποβάλει τις προαναφερόμενες καταγγελίες μέσω της εφαρμογής, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη παραχώρηση ή το συγκεκριμένο σημείο στο χάρτη, εάν δεν υπάρχει ενεργή παραχώρηση.

Ο χρήστης προσδιορίζει τον λόγο της καταγγελίας, εισάγει μια συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και επιλέγει εάν η καταγγελία θα υποβληθεί ανώνυμα ή επώνυμα. Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η σύνδεσή του με προσωπικούς κωδικούς taxisnet για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Σημειώνεται ότι μία μόνο καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση, καθώς και ότι η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από κινητή συσκευή που βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Αν δεν είναι δυνατή η υποβολή καταγγελίας μέσω της εφαρμογής, οι καταγγελίες γίνονται με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, η οποία υποχρεούται να την διαβιβάσει αυθημερόν στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία.

Οι Κτηματικές Υπηρεσίες μπορούν να εξετάζουν τις καταγγελίες αφού τις κατηγοριοποιήσουν αναλόγως του πλήθους τους ανά θέση, της βαρύτητας της φερόμενης παραβίασης των όρων της παραχώρησης, του ορισμένου ή αόριστου περιεχομένου τους ή του επώνυμου ή ανώνυμου χαρακτήρα τους.

Όσον αφορά στους ελέγχους και τις καταγγελίες, αρμοδιότητα έχουν και οι Δήμοι και η Αστυνομία και οι κτηματικές. «Κατ αρχήν τα πρόστιμα επιβάλλονται από τις κτηματικές, είναι αρμόδιες για την προστασία της δημόσιας περιουσίας. Οπότε οι καταγγελίες θα πηγαίνουν στις κτηματικές και από εκεί θα διοχετεύονται και στις υπόλοιπες ελεγκτικές αρχές. Και μικτά κλιμάκια θα υπάρχουν, αλλά μέσω των κτηματικών θα γίνεται η διοχέτευση» τόνισε η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας, Νάγια Κόλλια.

Δείτε βίντεο: Σχεδόν 14.000 πολίτες έχουν κατεβάσει την ψηφιακή πλατφόρμα MyCoast – Στις 500 οι καταγγελίες

Πηγή

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ