Σάββατο 14.09.2024

Ψηφιακά διλήμματα


Ποιος θα είναι λοιπόν ο νικητής σε αυτόν τον πόλεμο για το λογισμικό των αυτοκινήτων; Οι κατασκευαστές ή οι τεχνολογικοί κολοσσοί; «Δεν πρόκειται να δούμε ριζικές αλλαγές εν μια νυκτί», λέει ο Jordan. «Ομως γίνονται συνεχείς ζυμώσεις στον κλάδο μας και τελικά θα επικρατήσει αυτό που θα είναι πιο βολικό για τον κόσμο». Τη στιγμή λοιπόν που η Harman αντί της κόντρας προτείνει τη συνεργατική συμβίωση, η αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει αποφασισμένη να αγωνιστεί για την ψηφιακή της ελευθερία. Η οποία βέβαια δεν σημαίνει ελευθερία και για όλους εμάς.

P90519793_highRes_bmw-vision-neue-klas


ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Το αφεντικό της Ford, Jim Farley, ισχυρίζεται πως η πραγματική μάχη για το λογισμικό δεν αφορά τα συστήματα πολυμέσων αλλά τον έλεγχο της παραγωγικής διαδικασίας. Στόχος του είναι η Ford να κατασκευάζει περισσότερα εξαρτήματα με δικά της μέσα, κάτι που θα οδηγήσει στη μείωση του χρόνου εξέλιξης αλλά και του κόστους. «Το πρόβλημα είναι ότι πολλές φορές προκύπτουν προβλήματα ασυμβατότητας όταν πρέπει να χρησιμοποιήσεις λογισμικό και τεχνολογία από πολλές διαφορετικές εταιρείες. Επιπλέον αν, για παράδειγμα, χρειαστεί να αλλάξουμε το λογισμικό ελέγχου στον μηχανισμό κάποιου αυτόματου καθίσματος θα πρέπει να πάρουμε την άδεια της Bosch παρόλο που το κάθισμα γράφει Ford». Σε αντίθεση πάντως με την GM, η Ford θα διατηρήσει τη συνδεσιμότητα Android και Apple. «Το 70% των πελατών μας στις ΗΠΑ είναι και πελάτες της Apple», λέει ο Farley. «Δεν υπάρχει λόγος να πάω σε έναν πελάτη της Apple και να του πω “Καλή τύχη”. Είναι μια μάχη που δεν μπορούμε να κερδίσουμε».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ