Κυριακή 15.06.2025

Σούπερ Μάρκετ: Καρότσι AI αλλάζει τις αγορές

Τα ταμεία με τους αυτόματους πωλητές κερδίζουν ολοένα και περισσότερο χώρο σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα, επιταχύνοντας συχνά την αγοραστική εμπειρία. Πώς θα ήταν η διαδικασία αν μπορούσαμε να αποφύγουμε τις ουρές στα ταμεία, γλιτώναμε χρόνο περιπλανώμενοι στους διαδρόμους ή αν μπορούσαμε ακόμα και να βελτιώσουμε το κόστος του καλαθιού μας σε πραγματικό χρόνο; Η Μελβούρνη της Αυστραλίας –μετά από καταστήματα λιανικής στις ΗΠΑ– συστήνει τα έξυπνα καρότσια. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Coles» αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη, την οποία ενσωματώνει στα καρότσια, που λειτουργούν σχεδόν σαν βοηθοί αγορών.

 

Τα καρότσια αυτά διαθέτουν ενσωματωμένη οθόνης αφής, κάμερες, αισθητήρες βάρους και τεχνολογία που μπορεί να εντοπίζει άμεσα τι τοποθετεί ο καταναλωτής μέσα. Εμφανίζει αυτόματα το κόστος, αν είναι σε προσφορά, αλλά και σε ποιο διάδρομο του σούπερ μάρκετ βρίσκεται ο χρήστης ώστε να μπορεί να προσανατολιστεί και να βρει αυτό που ψάχνει. Ετσι, σε πραγματικό χρόνο, μπορεί να δει την αξία των προϊόντων που έχει προσθέσει ο καταναλωτής στο φυσικό καλάθι και να αποφευχθούν οι ουρές στα ταμεία, αφού διαθέτει σύστημα πληρωμής με κάρτα. Οπως αναφέρει η εταιρία, ο πλήρης έλεγχος των αγορών διευκολύνει τον πελάτη να διαχειρίζεται το καλάθι με τρόπο που συμβαδίζει με το μπάτζετ που διαθέτει και να εξασφαλίσει ότι δεν θα αντιμετωπίσει… εκπλήξεις κατά την πληρωμή.

Προβληματισμοί

Σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα λιανικής πώλησης αναζητούν νέους τρόπους για να μάθουν περισσότερα για τις αγοραστικές συνήθειες και να γεφυρώσουν το χάσμα εμπειρίας μεταξύ του ηλεκτρονικού εμπορίου και των παραδοσιακών καταστημάτων. Δεν είναι, όμως, όλοι υποστηρικτές των αυτόματων ταμείων και των έξυπνων καλαθιών. Πολλοί υποστήριξαν ότι αρνούνται να αξιοποιήσουν τη νέα τεχνολογία, την οποία χαρακτηρίζουν «τεμπέλικη», και εκφράζουν φόβους ότι τα σούπερ μάρκετ θα αποθηκεύουν προσωπικά δεδομένα.

«Δεν εργάζομαι γι’ αυτούς. Σκανάρετε τα προϊόντα μου και τοποθετήστε τα στις τσάντες, σύμφωνα με την περιγραφή της δουλειάς σας», ανήρτησε στο Facebook ένας οργισμένος χρήστης μετά την έναρξη εργασίας του στο αμερικανικό σούπερ μάρκετ Shop Rite. Παράλληλα, ο Αυστραλός γερουσιαστής Ντέιβιντ Σούμπριτζ σημείωσε πως πρόκειται για μία απίστευτα παρεμβατική τεχνολογία, η οποία «κυριολεκτικά παρακολουθεί τις κινήσεις του καταναλωτή και το ιστορικό των αγορών του σε πραγματικό χρόνο, καθώς μετακινείται από διάδρομο σε διάδρομο».

Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρία κατασκευής Instacart, όσοι χρησιμοποιούν τα έξυπνα καρότσια έχουν κατά μέσο όρο 18% ταχύτερη εμπειρία στο κατάστημα. Πράγματι, οφέλη θα μπορούσαν να έχουν και οι ιδιοκτήτες εταιριών λιανικής από τη μελέτη των καταγεγραμμένων δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των χρόνων παραμονής των πελατών, της αποδοτικότητας της διάταξης των καταστημάτων, του σχεδιασμού των κοινόχρηστων χώρων και της ενεργειακής απόδοσης.

ΥΨΗΛΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Κρίσιμοι παράγοντες η συνδεσιμότητα στο Διαδίκτυο και η φόρτιση

Περίπου 10 ώρες απαιτούνται για να φορτιστεί μια στοίβα 10 έξυπνων καροτσιών από το μηδέν στο 100%, με μέση διάρκεια ζωής της μπαταρίας έως και 14 ώρες. Πάντως, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή ώστε τα καρότσια να μπορούν να συνδεθούν και να φορτιστούν. Η συνδεσιμότητα στο Διαδίκτυο είναι επίσης ένας κρίσιμος παράγοντας, δεδομένων των πολυάριθμων καμερών, ζυγών και οθονών που ένα μόνο καροτσάκι θα πρέπει να επικοινωνεί με κάποιο άλλο, όπως και με την επιχείρηση. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες θα βρίσκονται υπό πίεση, καθώς πρέπει να διατηρούν την ασύρματη υποδομή τους στο Διαδίκτυο σε μέγιστη απόδοση.

πηγή: ελεύθερος τύπος

Array

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ