Τρίτη 26.10.2021

Τεράστια έρευνα για την ασφάλεια των αερόσακων 30 εκατ. αυτοκινήτων

Οι αμερικανικές αρχές διεξάγουν έρευνα σε 1.384 μοντέλα περισσότερων από 20 εταιρειών για ενδεχόμενη δυσλειτουργία -με δυνητικά ακόμη και θανατηφόρες συνέπειες- των αερόσακων της εταιρείας Takata.

Οι ανησυχίες που έχουν προκύψει από τη δυσλειτουργία των αερόσακων, τις οποίες ερευνά η Αρχή Οδικής Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) των ΗΠΑ, φτάνουν μέχρι και στο ενδεχόμενο οι αερόσακοι να εκραγούν αναίτια – στέλνοντας αιχμηρά μεταλλικά αντικείμενα προς τους επιβάτες.

Ήδη, παγκοσμίως, έχουν συμβεί εκατοντάδες τέτοια περιστατικά των αερόσακων της Takata, τα οποία έχουν προκαλέσει τον θάνατο 28 ανθρώπων και τον τραυματισμό περισσότερων από 400. Τα περισσότερα περιστατικά συνέβησαν στην αμερικανική ήπειρο (κυρίως στις ΗΠΑ, αλλά και στο Μεξικό και τη Βραζιλία), ενώ ένας θάνατος έχει σημειωθεί στη Μαλαισία.

Σημειώνεται πως μέχρι στιγμής έχουν ανακληθεί από την Takata περισσότεροι από 100 εκατομμύρια αερόσακοι – στη μεγαλύτερη ανάκληση συστημάτων ασφαλείας της ιστορίας. Παρόλα αυτά οι αμερικανικές αρχές ερευνούν ακόμα 1.384 μοντέλα από περίπου 25 εταιρείες, τα οποία κατασκευάστηκαν τις δύο προηγούμενες δεκαετίες και φέρουν αερόσακους της Takata, για την ενδεχόμενη ύπαρξη εξίσου επικίνδυνων αερόσακων σε αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους δρόμους.

Με την Takata, για την προμήθεια αερόσακων, συνεργάζονται σχεδόν όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου. Από την Toyota και τη General Μotors μέχρι τους ομίλους Daimler, BMW, Jaguar Land Rover και τις Tesla και Ferrari.

Μέχρι στιγμής, ωστόσο, δεν έχουν υπάρξει ανακλήσεις στα αυτοκίνητα τελευταίων γενεών. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και το γεγονός ότι η NHTSA δεν έχει πληροφορηθεί για περιστατικά ατυχημάτων ή δυστυχημάτων που να προκλήθηκαν από τους αερόσακους σε αυτά.

Ωστόσο, ο οργανισμός αναφέρει πως «παρότι δεν έχει επιβεβαιωθεί η ύπαρξη περαιτέρω ρίσκου ασφάλειας, χρειάζεται περισσότερη δουλειά για να εκτιμηθεί το μελλοντικό ρίσκο των αερόσακων που δεν έχουν ανακληθεί». Το «μελλοντικό ρίσκο» αφορά στην αιτία του προβλήματος των αερόσακων (τουλάχιστον στις προηγούμενες ανακλήσεις): σε ένα χημικό συστατικό που διασφαλίζει ότι το σύστημα δεν θα διαβρωθεί από την υγρασία, και το οποίο μπορεί μετά από μακροχρόνια έκθεση σε ακραίες καιρικές συνθήκες να αλλοιώνεται και εν δυνάμει να προκαλεί ανεπιθύμητο φούσκωμα του αερόσακου.

Η NHTSA έχει την πλήρη συνεργασία των αυτοκινητοβιομηχανιών στην έρευνα για ενδεχόμενο μελλοντικό ρίσκο των αερόσακων των αυτοκινήτων τους. Η Honda ανέφερε ότι δεσμεύεται να ενημερώνει άμεσα την NHTSA και άλλους φορείς σε περίπτωση που η συνεχιζόμενη έρευνα για τους αερόσακους των αυτοκινήτων της αφήνει οποιαδήποτε ένδειξη ρίσκου ατυχήματος, και ότι είναι σε πλήρη ετοιμότητα να δράσει άμεσα αν υπάρξουν αμφιβολίες για την ασφάλεια των πελατών της.

Πηγή άρθρου και φωτογραφίας :

https://www.carandmotor.gr/

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ