Κυριακή 25.02.2024

Το ΑΙ, η Google, η Microsoft και η «μάχη» που κανείς δεν περίμενε

Μέχρι πριν μερικούς μήνες, αν υποστήριζε κάποιος ότι η κυριαρχία της Googleστο χώρο των μηχανών αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο θα μπορούσε να αμφισβητηθεί, η συντριπτική πλειοψηφία των συνομιλητών του θα τον αποκαλούσε τρελό!

Πλέον, όμως, η κατάσταση έχει αλλάξει καθώς το ChatGPT, στο οποίο επενδύει η Microsoft, και υπόσχεται μία διαφορετική, πολύ πιο φυσική εμπειρία όσον αφορά τις διαδικτυακές αναζητήσεις, θεωρείται ότι μπορεί να απειλήσει την κυριαρχία της Google.

Η Microsoft έσπευσε την περασμένη εβδομάδα να ανακοινώσει και επίσημα ότι ενσωματώνει το ChatGPT στο Bing, τη δική της μηχανή αναζήτησης. Κίνηση που θα μπορούσε να λειτουργήσει θετικά για το Bing, το μερίδιο αγοράς του οποίου είναι εξαιρετικά μικρό. Όπως και να βοηθήσει στην ενίσχυση της δημοτικότητας του Edge, του browser της Microsoft, ο οποίος, επίσης, έχει πολύ χαμηλό μερίδιο αγοράς. Βέβαια, προς το παρόν η ενσωμάτωση του ChatGPT στo Bing είναι σε δοκιμαστικό επίπεδο και για να το δοκιμάσει κανείς θα πρέπει να γραφτεί στη σχετική λίστα. Αλλά σε κάθε περίπτωση, μέχρι το τέλος του 2023 θα είναι διαθέσιμο και γι’ αυτό η Google έσπευσε να δώσει τις δικές της απαντήσεις.

Υπενθυμίζεται πως το ChatGPT είναι ένα chatbot που βασίζεται στο GPT-3. Με τη σειρά του, το GPT-3 είναι μία τεχνολογία, η οποία -σε μία αρκετά βασική εξήγηση- επιτρέπει σε μία «μηχανή» να δημιουργεί κείμενο που να μοιάζει ότι έχει γραφτεί από άνθρωπο! Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ισχυρά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης επεξεργασίας γλώσσας, το οποίο έχει αναπτυχθεί από την OpenAI, μία εταιρεία στην οποία η Microsoft έχει επενδύσει περί τα 10 δισ. δολάρια!

Η απάντηση της Google

Με τους αναλυτές να αρχίζουν να υποστηρίζουν πως η Google «κινδυνεύει» ο αμερικανικός κολοσσός δεν μπορούσε να μην απαντήσει. Άλλωστε, η συζήτηση για το αποκαλούμενο conversational AI, δηλαδή αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να υπάρχει μία «συζήτηση» του χρήστη με τη μηχανή όπως συμβαίνει και με το ChatGPT, έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια.

Από την πλευρά της, η Google απάντησε με το Bard που είναι το δικό της conversational AI chatbot. Το Bard παρουσιάστηκε στις αρχές της εβδομάδας, είναι, φυσικά, σε δοκιμαστική έκδοση και το γεγονός ότι η πρώτη δοκιμή δεν ήταν και τόσο πετυχημένη καθώς έδωσε λάθος απάντηση στο ερώτημα για τις ανακαλύψεις του διαστημικού τηλεσκοπίου James Webb είχε ως αποτέλεσμα να πέσει η τιμή της μετοχής της Alphabet, της μητρικής εταιρείας της Google!

To Bard βασίζεται στο Language Model for Dialogue Applications (LaMDA), όπως ονομάζεται η τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Google σε απάντηση στο GPT-3. Επιπλέον, η Google ανακοίνωσε ότι επενδύει 300 εκατ. δολάρια στην Anthropic που δραστηριοποιείται στον ίδιο χώρο.

Πάντως το γεγονός ότι η Google δεν έσπευσε να κάνει καμία δήλωση σχετικά με την ενσωμάτωση του Bard στις νέες λειτουργίες αναφορικά με τις υπηρεσίες αναζήτησης αλλά και τις νέες δυνατότητες του Google Lens και του Google Maps που παρουσιάστηκαν επίσης μέσα στην εβδομάδα, έχει δημιουργήσει την εντύπωση ότι προς το παρόν η Microsoft κερδίζει τη «μάχη». Το γεγονός ότι η τελευταία ετοιμάζεται να ενσωματώσει λειτουργίες conversational AI στις εφαρμογές του Microsoft 365 (Word, Excel, PowerPoint) ίσως να είναι ένα ακόμη πλήγμα για τη Google που χρειάζεται να κάνει κάτι εντυπωσιακό προκειμένου να επανέλθει στο προσκήνιο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ