Παρασκευή 24.05.2024

Γαλλία: Μόνο το… 3% των νέων 18-24 ετών θα ψηφίσει το ψηφοδέλτιο του Μακρόν στις ευρωεκλογές

Το 70% δηλώνει θα απέχει από τη διαδικασία – Το γνωρίζουν, αλλά αισιοδοξούν στην παράταξη του προέδρου γιατί «οι νέοι αποφασίζουν αργά»

Εξαιρετικά χαμηλά είναι, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, τα ποσοστά των ψήφων που λαμβάνει ενόψει των ευρωεκλογών η προσκείμενη στην παράταξη Μακρόν λίστα της Βαλερί Αγιέρ στους νέους ηλικίας μεταξύ 18-24 ετών.

Σύμφωνα με το βαρόμετρο Eurotrack OpinionWay – Vae Solis που πραγματοποιήθηκε για την εφημερίδα Les Echos, το προσκείμενο στην προεδρική πλειοψηφία ψηφοδέλτιο της Αγιέρ συγκεντρώνειμόνο το 3% των προθέσεων ψήφου σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και από άλλες δημοσκοπικές έρευνες, όπως αυτή της Harris Interactive σύμφωνα με την οποία το ποσοστό φτάνει στο 7% στις ηλικίες 18-24 ή ακόμη και το 4% βάσει αυτή της Ipsos και της Ifop.

«Οι νέοι 18-24 ετών εγκαταλείπουν τον Μακρόν και το στρατόπεδό του σε σχέση με τις προεδρικές εκλογές του 2022», υπογραμμίζει ο Μπρις Τεντουριέ, διευθύνων σύμβουλος της Ipsos France. Ο Ζαν Ντανιέλ Λεβί της Harris Interactive σημειώνει ότι «αυτή η ηλικιακή ομάδα ανησυχεί για ζητήματα που σχετίζονται με την οικολογία ή τα κοινωνικά ζητήματα αλλά θεωρεί ότι ο Μακρόν δεν τα αντιμετωπίζει. Τους δίνει την αίσθηση ότι δεν έχει πρόγραμμα για τους νέους.»

Στις σχετικές συνοδευτικές εκθέσεις επισημαίνεται η στροφή των νέων προς την ακροδεξιά λίστα, αλλά και προς τα ψηφοδέλτια των σοσιαλιστών και των οικολόγων, ενώ σημειώνεται ότι η ρήξη είναι ξεκάθαρη από το 2022, ιδίως μετά τον μεταναστευτικό νόμο και τη μεταρρύθμιση για το συνταξιοδοτικό.

Υπογραμμίζεται ακόμη το μεγάλο ποσοστό αποχής των νέων που ξεπερνά το 70%, με τον Μπρουνό Ζαμπάρτ, αντιπρόεδρο της OpinionWay, να σημειώνει ότι «οι νέοι ψηφίζουν λιγότερο, αλλά η εγκατάλειψη της ψήφου στον Μακρόν είναι σημαντική».

Στην ομάδα της προεκλογικής εκστρατείας της Αγιέρ δεν αρνούνται αυτά τα στοιχεία, ωστόσο σημειώνουν: «Οι νέοι αποφασίζουν αργά, επομένως θα έχουμε πιο στοχευμένες επιχειρήσεις στο τέλος της εκστρατείας. Αλλά πρέπει να κινητοποιηθούμε για να τους προσεγγίσουμε, δεδομένου του τρόπου με τον οποίο λαμβάνουν πληροφορίες».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ