Κυριακή 25.02.2024

Το μεγαλύτερο ιστιοφόρο στον κόσμο, από την Orient Express -Με πανιά επιφάνειας 1.500 μέτρων και 54 πολυτελείς σουίτες

Το θρυλικό τρένο Orient Express, που έχει στοιχειώσει το φαντασιακό του 20ού αιώνα, επιστρέφει αυτή τη φορά στη θάλασσα, με ένα εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο που θα ανοίξει πανιά το 2026.

Τα βαγόνια του Orient Express, κινητά μικρά παλάτια που διέσχιζαν όλη την Ευρώπη, από τη Γαλλία μέχρι την Κωνσταντινούπολη, κάνοντας στάση στο Στρασβούργο, στο Μόναχο, στη Βιέννη, στη Βουδαπέστη και στο Βουκουρέστι, έγιναν όχι απλώς σύμβολο της πολυτέλειας, αλλά και ο πρωταγωνιστής της λογοτεχνίας και του κινηματογράφου κατά τον 20ό αιώνα.

Το τρένο Orient Express όπως σχεδιάζεται από τον αρχιτέκτονα Maxime d'Angeac / Φωτογραφία: orient-express.com
Το τρένο Orient Express όπως σχεδιάζεται από τον αρχιτέκτονα Maxime d’Angeac / Φωτογραφία: orient-express.com

Το Orient Express, το πρώτο διηπειρωτικό τρένο της Ευρώπης που έκανε μια διαδρομή 2.740 χιλιομέτρων, πραγματοποίησε το παρθενικό του ταξίδι στις 5 Ιουνίου του 1883. Το δρομολόγιο αυτό έγινε σύντομα συνώνυμο της πολυτέλειας, του εξωτισμού και της περιπέτειας και οδήγησε στο άνοιγμα θρυλικών ξενοδοχείων, όπως το Πέρα Παλάς στην Κωνσταντινούπολη, ώστε να φιλοξενούνται οι VIP επιβάτες: από τη Μαρλέν Ντίτριχ, τον Τόμας Έντουαρντ Λώρενς (Λώρενς της Αραβίας) και τη Μάτα Χάρι, μέχρι την Γκρέτα Γκάρμπο, τον Σεργκέι Ντιάγκιλεφ και την Αγκάθα Κρίστι. Η φήμη του ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, και το Orient Express κατέκτησε τη λογοτεχνία, μέσα από χαρακτηριστικά μυθιστορήματα όπως το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» της Αγκάθα Κρίστι, όπως και το «Stamboul Train» του Γκράχαμ Γκρην, αλλά και τη μεγάλη οθόνη, μέσα από τις κινηματογραφικές μεταφορές του βιβλίου της Αγκάθα Κρίστι, αλλά και τις περιπέτειες του Τζέιμς Μποντ. 

Σήμερα, το θρυλικό τρένο επανασχεδιάζεται από τον διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Maxime d’Angeac, ακολουθώντας έναν πρωτότυπο σχεδιασμό που θα συνδυάζει τον κοσμοπολιτισμό της δεκαετίας του 1920 με όλες τις ανέσεις ενός σύγχρονου luxurious resort πέντε αστέρων. Το έργο θα ολοκληρωθεί το 2025.

To πολυτελές κρουαζιερόπλοιο Orient Express Silenseas θα εγκαινιαστεί το 2026 / Μακέτα: © Maxime d'Angeac & Martin Darzacq for Orient Express, Accor 
To πολυτελές κρουαζιερόπλοιο Orient Express Silenseas θα εγκαινιαστεί το 2026 / Μακέτα: © Maxime d’Angeac & Martin Darzacq for Orient Express, Accor 

Το κρουαζιερόπλοιο του Orient Express

Έναν χρόνο μετά, το 2026, αναμένεται να σαλπάρει για το παρθενικό του ταξίδι και το κρουαζιερόπλοιο του Orient Express, το Orient Express Silenseas. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ιστιοφόρο στον κόσμο, μήκους 220 μέτρων και χωρητικότητας 22.300 UMS. Το πλοίο θα διαθέτει 54 σουίτες των 70 τ.μ., μία προεδρική σουίτα 1.415 τ.μ. με ιδιωτική βεράντα, ενώ για όλους τους επιβάτες θα είναι διαθέσιμες δύο πισίνες, μια lap πισίνα, δύο εστιατόρια και ένα speakeasy bar.

Το Orient Express Silenseas «θα πλέει με έναν επαναστατικό τεχνολογικό σχεδιασμό γνωστό ως “SolidSail”: τρία άκαμπτα πανιά επιφάνειας 1.500 μέτρων το καθένα θα ανυψωθούν σε μια εξέδρα balestron, με τρεις ανακλινόμενους ιστούς, ύψους άνω των 100 μέτρων, ικανούς να εξασφαλίσουν έως και το 100% της πρόωσης σε κατάλληλες καιρικές συνθήκες. Αυτή η υβριδική φόρμουλα πρόωσης θα συνδυάζει την αιολική ενέργεια με έναν κινητήρα αιχμής, ο οποίος λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Επίσης, πρόκειται να χρησιμοποιεί πράσινο υδρογόνο (μόλις εγκριθεί η χρήση της τεχνολογίας στα επιβατηγά υπερωκεάνια), λανσάροντας ένα νέο, πιο φιλικό προς το περιβάλλον όραμα για τα θαλάσσια ταξίδια», αναφέρει η εταιρεία Chantiers de l’Atlantique, που ναυπηγεί το Orient Express Silenseas για λογαριασμό του ξενοδοχειακού κολοσσού τής Accor.

Κάτοψη του κρουαζιερόπλοιου Orient Express Silenseas / Μακέτα: © Maxime d'Angeac & Martin Darzacq for Orient Express, Accor
Κάτοψη του κρουαζιερόπλοιου Orient Express Silenseas / Μακέτα: © Maxime d’Angeac & Martin Darzacq for Orient Express, Accor

«Με το Orient Express Silenseas ξεκινάμε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία μας, μεταφέροντας την εμπειρία και την τελειότητα των πολυτελών ταξιδιών στις ομορφότερες θάλασσες του κόσμου», αναφέρει ο Sébastien Bazin, chairmain και CEO της Accor, και συνεχίζει: «Αυτό το εξαιρετικό ιστιοφόρο, έχοντας τις ρίζες του στην ιστορία του Orient Express, θα προσφέρει απαράμιλλες υπηρεσίες και χώρους με κομψό σχεδιασμό που θα θυμίζουν τις μυθικές κρουαζιέρες μιας άλλης, χρυσής εποχής. Με επίκεντρο την καινοτομία, αυτό το υπερσύγχρονο πλοίο θα φέρει επανάσταση στον κόσμο της ναυτιλίας,με τις νέες τεχνολογίες να συναντούν τις σύγχρονες προκλήσεις βιωσιμότητας. Είναι ένα σκάφος σχεδιασμένο να κάνει τα όνειρα πραγματικότητα, ένα μοναδικό δείγμα ό,τι καλύτερου έχει να επιδείξει το γαλλικό savoir-faire».

Από την πλευρά του, ο Laurent Castaing, managing director της διάσημης ναυπηγικής εταιρείας Chantiers de l’Atlantique που έχει αναλάβει το έργο, δηλώνει: «Με υπογεγραμμένη επιστολή πρόθεσης να παραγγείλει δύο πλοία, η Chantiers de l’Atlantique είναι ιδιαίτερα υπερήφανη που προαναγγέλλει μια νέα εποχή στη ναυπηγική βιομηχανία με το Silenseas. Πρόκειται για concept που γεννήθηκε στα γραφεία σχεδιασμού μας το 2018, αποτελώντας την επιτομή της τελειότητας στη ναυτική αρχιτεκτονική, στην κατασκευή εξελιγμένων σκαφών και στον σχεδιασμό πολυτελών χώρων. Επιπλέον, θα εγκατασταθούν τρεις εξέδρες SolidSail και ένα επαναστατικό σύστημα αιολικής πρόωσης 1.500 τετραγωνικών μέτρων, για το οποίο έχουμε αναπτύξει και δοκιμάσει ένα πρωτότυπο, που θα συμβάλει σημαντικά στην πρόωση του πλοίου. Σε συνδυασμό με ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης που λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), το Silenseas θα γίνει το πλοίο αναφοράς σε όρους φιλικής προς το περιβάλλον λειτουργίας και σχεδιασμού».

Το Orient Express επιστρέφει εκεί όπου γεννήθηκε: στον ωκεανό

Η σχέση του Orient Express με τη θάλασσα ήταν πάντα στενή, καθώς η ιδέα για τη δημιουργία του θρυλικού τρένου γεννήθηκε στο μυαλό τού Georges Nagelmackers σε ένα υπερατλαντικό ταξίδι του το 1867, με ένα πλοίο που ταξίδευε από την Ευρώπη στην Αμερική.

Ο Βέλγος πολιτικός μηχανικός και επιχειρηματίας, ιδρυτής της Compagnie Internationale des Wagons-Lits, της εταιρείας που δημιούργησε το 1883 τα τρένα Orient Express, οραματίστηκε να δημιουργήσει ένα τρένο που θα ήταν πολυτελές σαν κρουαζιερόπλοιο, με βαγόνια στολισμένα με πολυελαίους και την τέχνη της μαρκετερί, εφοδιασμένα με ακριβές πορσελάνες και μεταξωτά σεντόνια, αλλά και με σάλες για socializing: εστιατόρια, χώρους δεξιώσεων, σαλόνια και cigar bar, όπου οι κυρίες έπιναν ένα απεριτίφ παίζοντας χαρτιά και οι κύριοι κάπνιζαν τα πούρα τους φορώντας βραδινό ένδυμα. Κι όλα αυτά ταξιδεύοντας σε μια μαγευτική, εξωτική διαδρομή από τη Δύση στην Ανατολή, από την καρδιά του Παρισιού στην Κωνσταντινούπολη.

Το εστιατόριο του τρένου Orient Express όπως σχεδιάζεται από τον αρχιτέκτονα Maxime d'Angeac / Φωτογραφία: orient-express.com
Το εστιατόριο του τρένου Orient Express όπως σχεδιάζεται από τον αρχιτέκτονα Maxime d’Angeac / Φωτογραφία: orient-express.com

Έτσι, με το Orient Express Silenseas, ύστερα από 140 χρόνια, το brand επιστρέφει στις ρίζες του, δηλαδή στην καρδιά του ωκεανού, με ένα κρουαζιερόπλοιο το οποίο, εκτός από τεχνολογικό επίτευγμα, θα είναι και απαύγασμα υψηλής αισθητικής εμπνευσμένο από τη χρυσή εποχή της Γαλλικής Ριβιέρας, όπου οι μποέμ κοσμοπολίτες της εποχής, όπως συγγραφείς, καλλιτέχνες, ζωγράφοι, πριγκίπισσες και σταρ της όπερας και του σινεμά, ζούσαν τα καλοκαίρια τους με τρυφηλές απολαύσεις στο Σεν Τροπέ, στις Κάννες, στην Αντίμπ, στη Νίκαια και στο Μόντε Κάρλο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ