Δευτέρα 10.05.2021

Ζέττα Μακρή στο Lesvos Pen “Γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να επιστρέψουν τα παιδιά στα σχολεία”

top

Συνεχίζουμε τις αποκλειστικές μας συνεντεύξεις με την Υφυπουργό Παιδείας, Αρμόδια για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Βουλευτή Νομού Μαγνησίας Ζέττας Μακρή.

 

Κυρία Υφυπουργέ εδώ και ένα σχεδόν χρόνο έχει μπει στη ζωή μας η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πόσο γρήγορα προσαρμοστήκαμε σαν χώρα και πως συνεχίζεται η διαδικασία;

Η διαδικτυακή εκπαίδευση αποτελεί μία νέα πτυχή της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο, προκειμένου να μη διακοπεί η μαθησιακή διαδικασία και να προχωρήσει η διδασκαλία της ύλης.
Η επιβεβλημένη αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων τυπικής εκπαίδευση, ήταν η αρχή ενός πολύπλευρου και απαιτητικού εγχειρήματος.
Για πρώτη φορά στη χώρα μας, όταν όλες οι σχολικές μονάδες έκλεισαν εξ αιτίας της πανδημίας το Νοέμβριο, πραγματοποίησε καθημερινά τηλεκπαίδευση το σύνολο της σχολικής κοινότητας που αγγίζει τα 1,6 εκατομμύρια μέλη.
Το σύνολο των εκπαιδευτικών έχει εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και υλοποιούνταν καθημερινά πάνω από 39.000 ταυτόχρονες συνεδρίες στα Γυμνάσια και τα Λύκεια και πάνω από 54.000 ταυτόχρονες συνεδρίες στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά.
Προφανώς και θέλουμε τα παιδιά να επιστρέψουν στα σχολεία τους, στο φυσικό τους χώρο, αλλά, εν τω μεταξύ, αξιοποιούμε την ευκαιρία και δημιουργούμε τις συνθήκες, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην ψηφιακή γνώση.
Η εκπαιδευτική διαδικασία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τα μαθήματα διεξάγονται σύμφωνα με το πρόγραμμα και η ύλη προχωρά κανονικά.
Το ψηφιακό μάθημα ανταποκρίνεται σε μία υψηλής ποιότητας εκπαιδευτική πράξη.
Το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί προγράμματα και προχωρά σε τακτικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών ως προς τις δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, ώστε να επιτευχθεί η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη διδακτική πρακτική, η αναβάθμιση της μετάδοσης γνώσης και της αφομοίωσής της, μέσω των ψηφιακών εφαρμογών, και η αξιοποίηση των αμέτρητων δυνατοτήτων των ψηφιακών εργαλείων από τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων προς όφελος των μαθητών όλων των βαθμίδων.
Το εγχείρημα της καθολικής σύγχρονης τηλεκπαίδευσης ήταν πρωτόγνωρο για τη χώρα μας, αλλά και για όλον τον κόσμο, και μετατρέψαμε τη δυσκολία σε ευκαιρία.
Αυτή η κατάκτηση της σχολικής κοινότητας έδωσε την ώθηση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα να κάνει το άλμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό του.

με την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κα. Νίκη Κεραμέως

 

Τι γίνεται με την επαναλειτουργία των σχολείων; Υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα;
Γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να επιστρέψουν τα παιδιά στα σχολεία. Στις συζητήσεις μας με την Επιτροπή παρουσιάσαμε ένα πλήρες σχέδιο για το άνοιγμα σε πρώτη φάση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή γυμνασίων και λυκείων, και να ακολουθήσουν τα δημοτικά.
Η προτεραιότητα δίνεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς οι μαθητές αυτής της βαθμίδας έχουν μείνει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μακριά από τη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Και θα ακολουθήσουν και οι δομές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Την επόμενη εβδομάδα θα γίνει αξιολόγηση για τα σχολεία, με προοπτική την έναρξη λειτουργίας ορισμένων τάξεων στις 12 Απριλίου με χρήση του αυτοδιαγνωστικού οικιακού τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με τεστ μια φορά την εβδομάδα στο σπίτι.
Μετά από εισηγήσεις των ειδικών αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε τη δυνατότητα που δίνει η τεχνολογία για τα self test, ως συμπληρωματικό μέτρο προστασίας.
Το τεστ αυτό θα το παίρνουν οι γονείς δωρεάν από τα φαρμακεία. Δικαιούται κάθε παιδί, όπως και κάθε ενήλικας, τέσσερα τεστ τον μήνα. Κάθε Δευτέρα μαθητές και εκπαιδευτικοί θα κάνουν το self-test, με στόχο να θωρακίσουμε όσο μπορούμε τα σχολεία μας. Όλα τα μέτρα θα συνεχίσουν να ισχύουν, όπως μάσκες, διαλείμματα, αποστάσεις κλπ

Θα υπάρξει παράταση της διδακτικής χρονιάς;

Είναι πολύ πιθανή η παράταση της διδακτικής χρονιάς εντός του Ιουνίου. Από τα επιδημιολογικά δεδομένα θα κριθούν σε μεγάλο βαθμό οι αποφάσεις μας, που θα ανακοινωθούν, όπως και πέρυσι, αργότερα μέσα στο σχολικό έτος, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και κατόπιν των εισηγήσεων των ειδικών.
Θα προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία προς όφελος των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας, είτε πρόκειται για τη διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων είτε για την παράταση του διδακτικού έτους είτε για την περικοπή της ύλης – στην οποία, όσον αφορά στις πανελλαδικές, έχουμε ήδη προβεί, σε ποσοστό 25- 30% ανάλογα με το μάθημα, προκειμένου να στηρίξουμε τους υποψηφίους μας, που δοκιμάζονται διπλά εξ αιτίας του κορωνοϊού.
Είμαστε σε στενή συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο μελετά στενά τις επιπτώσεις της απομάκρυνσης από τη δια ζώσης διδασκαλία και της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σε μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικούς.
Σε περίπτωση που το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κρίνει ότι μια ολιγοήμερη παράταση, όπως συνέβη και τη σχολική χρονιά 2019-2020, θα βοηθήσει, ώστε να βρεθούν και πάλι οι μαθητές στο φυσικό τους περιβάλλον, το σχολείο, και να αποκομίσουν τα οφέλη από αυτό, τότε θα εξετάσουμε τη σχετική εισήγηση. Η συζήτηση αφορά παράταση της διδακτικής χρονιάς μέσα στο μήνα Ιούνιο.

Για την Γ’ Λυκείου τι μέριμνα θα υπάρξει υπό αυτές τις συνθήκες;
Οι ιδιαίτερες συνθήκες που επέβαλε, παγκοσμίως, η πανδημία απαιτούν ιδιαίτερη ευαισθησία και άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών της Γ’ λυκείου.
Οι πανελλαδικές προγραμματίζεται να ξεκινήσουν κανονικά τον Ιούνιο, λαμβάνοντας όλα τα μέτρα πρόληψης, για την προστασία της ατομικής και δημόσιας υγείας καθώς και για την απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων, όπως και πέρυσι.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, συναισθανόμενο την αγωνία των μαθητών, προχώρησε, κατόπιν εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), σε περικοπή της ύλης των μαθημάτων γενικής παιδείας, μαθημάτων ομάδων προσανατολισμού και μαθημάτων ειδικότητας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, σε ποσοστό 25 με 30% ανάλογα με το μάθημα, της εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχολικό έτος 2020-2021.
Παρακολουθούμε στενά τις επιδράσεις της πανδημίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και είμαστε έτοιμοι να λάβουμε όλα τα μέτρα και τις ρυθμίσεις, που ενδέχεται να χρειαστούν.

Στην Βουλή των Ελλήνων

 

Τι γίνεται με τα test και τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και των μεγαλύτερων σε ηλικία παιδιών και τί ισχύει στα σχολεία ειδικής αγωγής;
Το άνοιγμα των σχολείων θα συνοδεύεται από το συμπληρωματικό μέτρο του self-testing για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με τεστ μια φορά την εβδομάδα στο σπίτι.
Να σας υπενθυμίσω, επίσης, ότι μέσω της πλατφόρμας https://edu.testing.gov.gr/, δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές 16 ετών και άνω να υποβληθούν δωρεάν σε τεστ για τον κορωνοϊό σε 386 σημεία σε όλη τη χώρα
Το εμβόλιο είναι το εισιτήριό μας για την επιστροφή στην κανονικότητα, την ελπίδα, την αισιοδοξία, την ελευθερία μετά από μια παρατεταμένη περίοδο περιορισμών.
Οι Εκπαιδευτικοί, το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) και οι Μαθητές/τριες ηλικίας 16 ετών και άνω, οι οποίοι φοιτούν στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), εντάχθηκαν, κατά προτεραιότητα, στην εμβολιαστική διαδικασία, σε συνέχεια απόφασης που ελήφθη στις 8/2/21 από την 9η έκτακτη Συνεδρίαση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών για το έτος 2021, κατόπιν συνεργασίας της Γενικής Γραμματείας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας.
Με βήματα προσεκτικά και συντονισμένες ενέργειες, με προτεραιότητα την πρόληψη και την προστασία, εξασφαλίζουμε την υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών και την επιστροφή στην κανονικότητα.

Τι γίνεται με τα voucher των 200 ευρώ; Πως προχωρά αυτή η διαδικασία;
Μία προσπάθεια που ξεκίνησε από 5 υπουργεία και ένα από τα πρώτα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, το σημαντικό αυτό πρόγραμμα των 112 εκατ. ευρώ έρχεται να καλύψει τις ανάγκες για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop), που προέκυψαν από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Επωφελούμενοι είναι 560.000 μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές σε εκπαιδευτικές δομές της χώρας, από νηπιαγωγεία μέχρι και πανεπιστήμια.
Δικαιούχοι θα είναι, περίπου, 325.000 οικογένειες, οι οποίες πληρούν τα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια του προγράμματος και θα λάβουν επιταγή 200 ευρώ για αγορά υπολογιστικών συσκευών, για κάθε εξαρτώμενο τέκνο ηλικίας από 4 έως 24 ετών, το οποίο φοιτά σε εκπαιδευτική δομή στην Ελλάδα.
Η πλατφόρμα θα ανοίξει στις 5 Απριλίου για την υποβολή αιτήσεων από τις οικογένειες, που εμπίπτουν στα κριτήρια για το voucher των 200 ευρώ για την αγορά τάμπλετ και λάπτοπ, και οι έλεγχοι επιλεξιμότητας θα γίνονται κυρίως με αυτοματοποιημένο τρόπο, με διασταύρωση πληροφοριών από μητρώα και από όλα τα απαραίτητα πληροφοριακά συστήματα φορέων του δημοσίου, αποφεύγοντας έτσι μια χρονοβόρα και γραφειοκρατική διαδικασία ελέγχου δικαιολογητικών για εκατοντάδες χιλιάδες αιτήσεις.

top

Από την ορκωμοσία της Ζέττας Μακρή ως υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων στο Προεδρικό Μέγαρο

 

Πως προχωράμε με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων;
Εφαρμόζουμε στην πράξη το σύστημα «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική & εξωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων» σε κάθε σχολική μονάδα της χώρας.
Η διαδικασία αυτή συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας, της διοικητικής λειτουργίας και της λειτουργίας της ως κοινότητας επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.
Φέτος, λόγω των πρωτόγνωρων συνθηκών της σχολικής χρονιάς, η αξιολόγηση θα υλοποιηθεί προσαρμοσμένη στις συνθήκες αυτές, καθώς η ιδιαιτερότητά τους έχει επίδραση στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Ο συλλογικός προγραμματισμός και η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση είναι μια συνεργατική δυναμική κυκλική διαδικασία, η οποία στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και στη διάχυση των καλών πρακτικών και δράσεων σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Επιπλέον, παρέχει δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών και ουσιαστικής αναγνώρισης του έργου τους.
Θα θέλαμε, επίσης, ένα σχόλιο για τα το χαρακτηρισμό δημόσιων σχολείων ως Πρότυπα και Πειραματικά.
Πιστοί στο όραμά μας για ποιοτική εκπαίδευση, ενισχύουμε τον θεσμό των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων και αξιοποιούμε την ευκαιρία αναβάθμισης των σχολείων με υψηλά παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια.
Βασική στόχευση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αποτελεί αφενός η λειτουργία πρότυπων και πειραματικών σχολικών μονάδων στη Θεσσαλία, την Πελοπόννησο, τα Ιόνια Νησιά και τη Στερεά Ελλάδα, που στερούνται, σήμερα, τέτοιων εκπαιδευτικών δομών, και αφετέρου η αύξηση και υποστήριξη των σχολείων ανά βαθμίδα σε εκείνες τις Περιφέρειες, όπου ήδη υφίστανται. Τέλος είναι δυνατή και η περαιτέρω ενίσχυση και διασύνδεση των ήδη υφισταμένων μονάδων με καινούριες και περισσότερες βαθμίδες.
Ζητούμενο είναι τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία να συμβάλλουν στον καλύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα.

Σας ευχαριστούμε πολύ.

 

Ποια είναι η Ζέττα Μακρή

Προσωπικά Στοιχεία

 

Τόπος και Ημερομηνία γέννησης:
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1957
Οικογενειακή Κατάσταση:
Έχει δύο γιους, τον Μιχάλη, Μηχανολόγο Μηχανικό και τον Κωνσταντίνο, Χημικό Μηχανικό – Οικονομολόγο, και μία εγγονή.
Επάγγελμα:
Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω.
Σπουδές:
Σπούδασε με υποτροφία στη Νομική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού
Πανεπιστημίου Αθηνών από την οποία αποφοίτησε με άριστα.
Μετά την αποφοίτησή της συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στο ευρωπαϊκό και κοινοτικό δίκαιο στο Πανεπιστήμιο Cambridge του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ξένες γλώσσες:
ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

Κοινοβουλευτικές Δραστηριότητες

Στις Βουλευτικές εκλογές του 2000 εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής Μαγνησίας με τη Νέα Δημοκρατία.
Επανεξελέγη στις βουλευτικές εκλογές του 2004 και του 2019 ενώ ορκίστηκε Βουλευτής τον Απρίλιο του 2013.
Διετέλεσε Πρόεδρος της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης από το 2004-2007.
Ορίσθηκε Υφυπουργός Υγείας το 2013.
Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής από τον Ιούλιο του 2019.
Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών από τον Ιούλιο του 2019.
Μέλος της Επιτροπής για την Συνταγματική Αναθεώρηση
Μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων
Μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων

Πολιτικές / Κοινωνικές Δραστηριότητες

Σύμβουλος της Διοίκησης του Δικηγορικού Συλλόγου Βόλου.
Διετέλεσε Γραμματέας του Δ.Σ.Β. κατά την τριετία 1996-1999.
Το 2009 ορίσθηκε Αναπληρώτρια Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Ν.Δ. και Αναπληρώτρια Γραμματέας Αγροτικού Τομέα της Ν.Δ.
Το 2011, Επικεφαλής του Συνδυασμού ΝΕΟΣ ΔΗΜΟΣ, ΝΕΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ στις αυτοδιοικητικές εκλογές για τον Δήμο Βόλου και επικεφαλής της μείζονος Μειοψηφίας.
Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων από τον Αύγουστο του 2012 έως τον Μάρτιο του 2013.
Τον Απρίλιο του 2015 διορίστηκε Πρόεδρος του διακομματικού και πανελληνίου Συνδέσμου Γυναικών Ελλάδος.
Το 2015 ορίσθηκε Γενικός Γραμματέας του ΔΣ του Ιδρύματος Δημοκρατίας «Κωνσταντίνος Καραμανλής».

 

Ζέττα Μ. Μακρή

Ζέττα Μ. Μακρή

zettamakri

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ