ΕΛΛΑΔΑ - 17/11/2025 - 8:00 πμ
Μαθητές και εκπαιδευτικοί του Πρότυπου ΓΕΛ στην Αρούκα της Πορτογαλίας
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκπαιδευτική μετακίνηση έξι μαθητών και τριών εκπαιδευτικών του Προτύπου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης στην Αρούκα της Πορτογαλίας, από τις 4 έως τις 9 Νοεμβρίου 2025, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA121 «Μαθησιακή Κινητικότητα Μαθητών και Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης 2025»
Η αποστολή του σχολείου αποτελούνταν από τους μαθητές/τριες:
• Γρηγόριο Παναγιώτη Ακαμάτη
• Αθηνά Βουρλή
• Σοφία Μελίνα Γιαννακοπούλου
• Χριστίνα Ζώζα
• Μιχαέλα-Δήμητρα Καραδημητράκη
• Ελευθερία Σέρεζλη
και τους εκπαιδευτικούς συνοδούς Χρήστο Οικονόμου και Γεώργιο Χατζηκύρκο.
Στην ομάδα συμμετείχε και ο εκπαιδευτικός Ευάγγελος Στόικος ο οποίος μετακινήθηκε στις ίδιες ημερομηνίες και στον ίδιο προορισμό στo πλαίσιo εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ121 του σχολείου μας με τίτλο «ΜαθησιακήΚινητικότητα Μαθητών και Εκπαιδευτικών» – Job Shadowing.
Η εκπαιδευτική κινητικότητα είχε ως κεντρικό θεματικό άξονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, τις φυσικές επιστήμες και τη γεωλογική κληρονομιά, σε συνεργασία με το σχολείο υποδοχής στην Αρούκα — περιοχή (παρομοίως με το νησί μας) αναγνωρισμένη ως UNESCO Global Geopark.
Οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα πλούσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων, εργαστηρίων STEM και επιτόπιων επισκέψεων, που προώθησαν τη βιωματική μάθηση και την κατανόηση της σχέσης μεταξύ ανθρώπου, περιβάλλοντος και επιστήμης.ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΛΑΒΑΝ ΜΕΡΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΧΗΣ:
• Συμμετοχή σε επιλεγμένα μαθήματα (classes)του σχολείου μαζί με τους μαθητές-
οικοδεσπότες («Beyond Borders: In class together»).
• Εργαστήρια STEM όπως:
o Κυανοτυπία με δείγματα από την τοπική χλωρίδα,
o Ανάλυση ποιότητας νερού με την χρήση του ισόποδου Daphnia,
o Εισαγωγή στη ρομποτική τεχνολογία,
o STEAM-powered Science (Physics Show).
o Εργαστήριο «Timeline of Geology» για τη γεωλογική εξέλιξη.
• Επιτόπιες εκπαιδευτικές επισκέψεις
o Στο Arouca Geopark, με περιήγηση στη διάσημη κρεμαστή γέφυρα, στο
ποτάμι Paiva και σε περιοχές περιβαλλοντικής
σημασίας.
o Στο Μουσείο Τριλοβιτών και στο Birthing Stones
Museum, με γνωριμία σπάνιων γεωλογικών
φαινομένων.
o Στις ορεινές περιοχές της Freita (καταρράκτες, αιολικό πάρκο, σημεία
οικολογικού ενδιαφέροντος).
o Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Aveiro, στο
Science Factory και στο ιστορικό κέντρο της πόλης.
o Τελική πολιτιστική επίσκεψη στο Πόρτο,
Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
• Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες γνωριμίας, παρουσιάσεις σχολείων και διεθνείς συνεργατικές δράσεις με μαθητές από άλλες συμμετέχουσες χώρες.
Η συμμετοχή στη συγκεκριμένη μαθησιακή κινητικότητα ενίσχυσε τη συνεργασία και διαπολιτισμική κατανόηση των μαθητών, τις δεξιότητες STEM και την εξοικείωση με την επιστημονική διερεύνηση στο πεδίο, την περιβαλλοντική συνείδηση και τη γνώση για τη βιώσιμη ανάπτυξη,την αυτονομία, την ομαδικότητα και τη διεθνή προοπτική τους.
Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από οικογένειες της Πορτογαλίας, γεγονός που εμπλούτισε σημαντικά την πολιτισμική τους εμπειρία, ενώ οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν καλές πρακτικές με συναδέλφους του σχολείου υποδοχής.
Η εκπαιδευτική αυτή δράση επιβεβαιώνει τη σταθερή δέσμευση του Προτύπου ΓΕΛ Μυτιλήνης για παροχή ευκαιριών διεθνούς μάθησης και ενεργού συμμετοχής στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα.
Το σχολείο μας ευχαριστεί θερμά το σχολείο υποδοχής στην Αρούκα και όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση της μετακίνησης, και προσδοκώντας τη συνέχιση των διεθνών συνεργασιών στο πλαίσιο του Erasmus+ αναμένει με ενθουσιασμό τις επόμενες εκπαιδευτικές προκλήσεις.
πηγή: aeolos tv
ArrayΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συντάξεις Ιανουαρίου 2026: Οι ημερομηνίες πληρωμής πριν τα Χριστούγεννα και οι αυξήσεις
17.11.2025 - 12:00 μμ

























