Κυριακή 25.09.2022

Αποκάλυψη: Στο τραπέζι η αλλαγή του Τέλους Ταξινόμησης

Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την αλλαγή της προοδευτικής φορολόγησης εξαιτίας της μεγάλης ανόδου των εργοστασιακών τιμών.

Οι συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων και ειδικά των αυτοκινήτωνέχουν οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης αλλά και σε μείωση των παραγγελιών από ιδιώτες καταναλωτές κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου στις εμπορικές και εισαγωγικές επιχειρήσεις.

Μάλιστα, με τον πληθωρισμό να «καλπάζει» το οικονομικό επιτελείοεξετάζει διάφορα σενάρια, ώστε να συγκρατήσει τις τιμές πώλησης των αυτοκινήτων που ούτως ή άλλως είναι ειδικά προϊόντα με αυξημένες τιμές λιανικής, οι οποίες οφείλονται τόσο στα εργοστάσια όσο και στην φορολογίαπου επιβάλλει το κράτος.

Στην Ελλάδα η φορολογία έναντι των αυτοκινήτων αποτελούσε πάντοτε ένα σοβαρό θέμα αντιπαράθεσης μεταξύ εισαγωγέωνεμπόρων αυτοκινήτωνκαι κυβερνητικών στελεχών, καθώς αύξανε υπέρογκα τις τιμές λιανικήςτων οχημάτων.

Τώρα με τις αυξήσεις των εργοστασιακών τιμών να αποτελούν εβδομαδιαίο φαινόμενο το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την αλλαγή των συντελεστών στο Τέλος Ταξινόμησης, ώστε να συγκρατηθούν οι τιμές λιανικής σε χαμηλότερα επίπεδα με αποτέλεσμα να τονωθούν οι πωλήσεις και κατ’ επέκταση τα κρατικά έσοδα.

Το Τέλος Ταξινόμησης των αυτοκινήτων σήμερα υπολογίζεται σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων αλλά και τις εκπομπές CO2.

Οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης ορίζονται σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα προοδευτικής φορολόγησης:

Φορολογητέα Αξία (ευρώ)         Συντελεστής

0-14.000                                             4%

14.001-17.000                                    26%

17.001 – 20.000                                 53%

20.001 – 25.000                                 62%

25.001 – 30.000                                 71%

Πάνω από 30.001                                30%

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, οι νέοι συντελεστέςπροοδευτικής φορολόγησης των αυτοκινήτων που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων αυξάνουν τα ποσά στις Αξίες Λιανικής προ Φόρωνδιατηρώντας τους συντελεστές στα ίδια επίπεδα, ώστε να συγκρατηθούν σε χαμηλά επίπεδα η φορολογία αλλά και η τελική αξία λιανικής πώλησης των οχημάτων.

Ειδικότερα, οι νέοι συντελεστές προοδευτικής φορολόγησης των αυτοκινήτων που εξετάζονται είναι:

Φορολογητέα Αξία (ευρώ)         Συντελεστής

0-17.000                                            4%

17.001-20.000                                    26%

20.001 – 25.000                                 53%

25.001 – 30.000                                 62%

30.001 – 40.000                                 71%

Πάνω από 40.001                                30%

Ο λόγος που εξετάζεται να αλλάξει η προοδευτική φορολόγηση του Τέλους Ταξινόμησης εστιάζεται στις συνεχείς αυξήσεις των εργοστασιακών τιμών.

Χαρακτηριστικά ένα αυτοκίνητο που είχε Αξία Λιανικής προ Φόρων 14.000 ευρώ πριν την κρίση των «τσιπ» και του κορωνοϊού σήμερα έχει αντίστοιχη Αξία Λιανικής προ Φόρων πάνω από 17.001 ευρώ με αποτέλεσμα μόνο το Τέλος Ταξινόμησης από 560 ευρώ να έχει αυξηθεί σε 1.340 ευρώ! Δηλαδή μόνο το Τέλος Ταξινόμησης σημείωσε άνοδο 58,2% και η επιβάρυνσηυπολογίζεται σε 780 ευρώ.

Σε ένα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 25.000 ευρώ προ κρίσης το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζονταν σε 4.790 ευρώ. Σήμερα το Τέλος Ταξινόμησης στο ίδιο αυτοκίνητο εξαιτίας της αύξησης της Αξίας Λιανικής προ Φόρων στις 30.000 ευρώ κυμαίνεται σε 6.920 ευρώ. Δηλαδή η επιβάρυνση υπολογίζεται σε 2.130 ευρώ!

Αντίστοιχα σε ένα ακριβότερο αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 30.001 ευρώ προ κρίσης το Τέλος Ταξινόμησης κυμαίνονταν σε 6.920 ευρώ,ενώ σήμερα το ίδιο αυτοκίνητο εξαιτίας της αύξησης της Αξίας Λιανικής προ Φόρων στις 40.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται πλέον σε 9.920 ευρώ. Δηλαδή η επιβάρυνση υπολογίζεται σε 3.000 ευρώ.

Σε ότι αφορά στην φορολογία των αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κάποιο κράτος-μέλος της ΕΕ μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής προβλέπεται ότι:

Μικρότερη ή ίση των 130 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α’ της παρ. 2 μειώνονται κατά 5%.

Μεγαλύτερη από 156)και μικρότερη από ή ίση με 182 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 10%.

Μεγαλύτερη από 182 και μικρότερη από ή ίση με 208 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 20%.

Μεγαλύτερη από 208 και μικρότερη από ή ίση με 234 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 30%.

Μεγαλύτερη από 234 και μικρότερη από ή ίση με 260 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 40%.

Μεγαλύτερη από 260 και μικρότερη από ή ίση με 325 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 60%.

Μεγαλύτερη από 325 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 100%.

Να τονίσουμε ότι τα υβριδικά και plug-in υβριδικά οχήματα έχουν μείωση από 50% έως και 75% του συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης ανάλογα με την ποσότητα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει ο κινητήρας τους. Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα απαλλάσσονται εντελώς από δασμούς και εμπίπτουν μόνον σε ΦΠΑ.

πηγή άρθρου και φωτογραφίας: https://www.newsauto.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ